środa, 14 grudnia 2016

Zmiana kluczyka na scyzoryk i centralny zamek

Centralny zamek BMW e36
Kluczyk scyzoryk i centralny zamek.
Przyzwyczajony do tego dobrodziejstwa, jakim jest klikanie scyzorykiem, postanowiłem zmienić standardowy kluczyk BMW. Poszukiwania zakończyły się sukcesem. Jednak projekt uzupełniłem o wykorzystanie oryginalnych siłowników, jakie były już zainstalowane w moim BMW.  Ostatecznie jestem w pełni usatysfakcjonowany z realizacji ale mam kilka cennych, dla Was rad. 
Sterownik i wymiana kluczyka na scyzoryk

Przede wszystkim aby zainstalować centralny zamek posługując się tylko sterownikiem musicie co oczywiste posiadać siłowniki w drzwiach i klapie bagażnika. Dodatkowo wiele ofert jest dostępnych na rynku w moim wypadku padło na Sterownik Stinger, który to w swojej ofercie posiadała firma egrando.pl/ Przyznam jednak szczerze nie obyło się bez problemów. Z uwagi na to, że musiałem dorobić grot, albowiem oryginalny kluczyk nie miał opcji wykręcenia samego grotu stawiłem się w jednym z bardziej znanych w moim mieście punktów, nie będę jednak jego nazwy podawał, albowiem robiłbym mu kryptoreklamę, szkoda mi tylko właściciela firmy, którego pracownicy nie do końca postępowali tak jak należało. Ostatecznie, po dorobieniu kluczyka okazało się, iż wystąpił problem z otwieraniem go i zamykaniem, dodatkowo grot znacząco uciekał w jedną stronę przez co kluczyk nie chciał się łatwo i swobodnie otwierać. Propozycja rozwiązania problemu przez punkt dorabiania kluczy zakończyła się ordynarnym szlifem obudowy. Interwencja u sprzedawcy oraz przesłane zdjęcia sprawiły, iż ergando.pl zaproponował nieodpłatne osadzenie prawidłowe grotu, jak również wymianę uszkodzonej obudowy na nową - moje zdziwienie było ogromne, kiedy kilka dni po korespondencji otrzymałem przesyłkę z nowymi dwiema obudowami do kluczyków. Tym razem już sam zrobiłem to czego nie potrafili w punkcie dorabiania kluczy i pełen sukces zwieńczony naklejeniem logo BMW.

Jak otworzyć obudowę kluczyka:
- odklejamy etykietkę z logo 
- odkręcamy dwie śrubki pod nim ukryte
- delikatni ściągamy tę część kluczyka uważając albowiem zapewne grot wyskoczy nam ze względu na to iż zamocowany jest na sprężynie
-  jeśli jednak chcemy wymienić sam grot - nie musimy otwierać kluczyka, wystarczy, że odkręcimy dwie śrubki usytuowane przy mocowaniu grota
- instalując jednak grot po otwarciu górnej części obudowy potrzeba cierpliwości, 
- proponuję naciągnąć sprężynę kręcąc ją o trzy obroty 
- dodatkowo trzeba przełożyć moduł ze "starego" kluczyka co jest równie proste
- teraz tylko cierpliwość przy skręcaniu obudowy 

Reasumując:
Produkt jest produkcji PRC jednak jakość jego przy odpowiednim oprawieniu grotu jest zadowalając, adekwatna do ceny. Obsługa firmy ergando.pl na najwyższym poziomie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zastrzegam sobie prawo modyfikacji / usunięcia komentarzy w szczególności naruszające lub mogące naruszać przepisy prawa, zasady współżycia społecznego, dobre zwyczaje - bez podawania przyczyny. Każdy autor treści publikowanych odpowiedzialny jest za nie osobiście.